Tuesday, May 15, 2012

Jangan Menduga Lautan Dalam.

Assalamualaikum.
entry kali ini tidak berkait langsung dengan trip ke bandung.
mungkin extend untuk next post.
entry kali ini hanya untuk menaip.
bukan ape.penat untuk menjadi seseorang yg perlu menjaga hati dan perasaan orang lain.
terlalu banyak hati yg perlu dijaga..
ye!setiap orang punya hati yg terlalu payah untuk dijaga.
bak senipis kulit bawang yg bila terkoyak..
sakit pedih..memang semua itu perlu dijaga.
tapi kalau banyak sangat nak dijaga..bila hati dan perasaan sendiri nak dijaga.
mungkin mudah untuk orang cakap yang kau tough,xpe.
habes kau ingat orang yg kuat dilihat dari luar akn kuat juga dalam.
kalau dah namanya perempuan.
memang akan tersentuh.nak2 banyak sangat kepala yang harus ikut,harus didengar pendapat dan 
rasa masing2.
dan ada yang lagi teruk.time bagi peluang xnak cakap.
oke aku ikut jek,aku xkesah.tapi time semuanya berpaling.
mula kau nak wat sentap,nak wat taik.
time berdiskusi tu bebas untuk meluahkan pendapat masing2.
so marilah sama2 cuba jaga hati masing2.
kalau sorang je yg duk sibuk jaga hati ramai orang.
mungkin ada masanya akan meletup.
kalau dah namanya hidup dalam satu kelompok,rumpun yg sama.
berbagilah apa2.jgn letak beban hanya pada orang.
mungkin pada pandangan kita mereka boleh.
tapi dalam hati kau ingat kitorang dengan mudah boleh.
tanggungjawab sama2 kalau nak kesenangan dan beban xda.

berbuat baik biarlah berpada.
boleh buat baik dekat orang tapi biar berpada.biar xkena batang hidung sendiri.

aku mungkin nampak kuat..
tapi aku x sekuat disangka..aku mudah rebahkan air mata kalau sudah x tertahan.
aku xboleh marah orang.sebab kemarahan yang naik tu akan sama keluar dengan air mata.
bukan aku nak.tapi itu hakikatnya.
susah untuk marah orang sebab hati aku akan mudah menangis.
walau pon xda siapa tahu.oke fine xda sape tahu.
aku mengadu pada Allah semoga tabah hadapi dugaan dari makhluk-Nya.
paling menyenangkan bila call mak kau,cakap semua tu.
then baru rasa hilang.
so marilah bersama2 menjaga masing2.
bukan kat tempat yg biasa.
jauh dari mereka yg membimbing dan melahirkan.
pandailah yek.

aku hanya mau menjaga hati aku seorang.
penat untuk menjaga hati dan perasaan orang yg x reti nk jaga kita punya.
lepas ni buat hal masing2.
bye!!

2 comments: