Tuesday, November 23, 2010

diri aku lah!

salam buat seme readers n blogger..
sebenarnye xda mende,,saje gtl2 nk tulis pasal diri aku ni..tine2 gtl tgn ni
nk ketuk2 keyboard..sebenarnye nak post sal kenduri ari tuh tp aku malas..
rase nak tulis pasai diri aku..hahahaah..
*gedix
oh ye,jam sy yg hilang ari tu da jumpe..
mood*bahagia
oke lah,,mari kite berkenalan dgn diri aku ni..hahahahhaha

name aku nurulhamizah binti mohd jaafar..
maksud name aku..kegembiraan n keceriaan..
mase mak aku ngandungkan aku..mak aku xharap sgt dapat ank perempuan sbb
da tiga org anak laki da kluar dalam mase 10 taon kawen..
so mak aku wat bese2 jela..mak aku cakap kt doktor tu..kalau anak pompuan..
mak aku buat pulut kuning untuk staf2 kt spital tu..oh ye..aku beranak kt HOSPITAL
BESAR KUANTAN..tibe mase 2februari tu,dalam pkul 10lbey..aku pon
keluar melihat dunia..wah,,!!selamat aku keluar..dan nyata..aku seorang pompuan..
mama pon kna wat pulut kuning..kire anak pompuan pertama pas
sepuluh mak ayah aku kawen..da naik besar,aku harap ada adik pompuan..
tp mak aku asyik beranak laki jek pas tu..bosan sih..kore aku
la satu2 nye anak pompuan dlm keluarga ni..nanti mak aku dapat 5 menantu
pompuan la..kadang2 bosan jadi anak tunggal pompuan..xda sape nk wat main..
aku asik ikot abg2 aku main..da jdik mcm jntn..
hahahahaah..aku akui,,aku mmg manja..itu dulu..
aku sgt manja dgn mak ayh aku..tp xla terlalu manja..mane jek mak aku pegi,
aku ikot la..bile masuk skola..aku jumpe rmai kwn pompuan..
aku msuk tdika dulu..aku masuk tadika islam..kt situ seronok ngat..
pastu msuk skola rendah,aku msuk skolah kebangsaan teruntum..tu dulu skola
mak ayah aku..tp aku sempat blaja kt situ smpai drjh 3 separuh..then
masuk skola kebangsaan permatang badak sbb aku pindah rumah..
smpai la drjh enam..time upsr,aku dpt 5a..alhamdulillah..aku dpt
msuk sekolah berasrama penuh integrasi pekan..kt situ la aku first duk jauh ngan
mak ayah aku..tp malangnye aku dapat duk kt situ xlame sbbnye....adalah..
aku pon pindah kt smk bukit rangin..kt situ aku amek pmr n spm..
pmr aku?5a3b..n spm aku,,6a2b1c..c nye adalah fizik..kuikuikui..b pulak bio n
english..pas tuh duk rumah smpai dpt offer dri upm..be4 tu aku dapat matrik pahang tp
bapak aku tuh suh aku msuk upm..fine..!aku ikot la..smpai la skang aku da
hbes asasi pon..taon depan da msuk degree..
aku ni sgt pemalu..cecececece.,malah
dgn sepupu jarang borak2..sbb tu kalau ada sesetengah yg jumpe makcik aku
akan dgr makcik aku cakap
"ijah ni pemalu dulu2..nak ckp pon susah"
hahahahah..ijah..tula name pgilan aku kt umah..xpon izah,,
gedix gila izah tu..hahahaha..aku ni susah sgt nk cari kwn yg baik untuk aku..
aku akn pilih kwn sebaik mungkin so ak xterpesong n terpengaruh..
so,walaupun aku baik ngan korang2,,xsemestinye aku ni jdi kan ko kawan baik...
ko kawan je,,sbb aku slalu d ingtkan agr pndai pilih kawan..jgn
cari kawan yg merosakkan..aku pilih kawan yg btol2 jdik kawan..
bukan kawan yg dlu kawan..pastu cter keburukan aku kt org lain
smpai org xnk kawan ngan aku..tp aku xkisah..biarlah..kalau org sudi kawan ngan aku.
aku pon sudi..bukan mcm ko..xrugi lah aku hilang ko sbg "kawan"..kawan ngat lah..
bgus jugak hilang ko..xnyesal pon aku skurang2nye aku tahu ko mcm mane..
aku jugak sorg yg keras kepala..huh!xcaye,,tanye mak aku..
mmg ari2 aku akan perang mulut..hahahaah..gduh mnje ngan mak aku,,
selamba aje sbb tu satu2 nye mak aku..mak aku yg lahirkan satu2nye anak pompuan dia ni..
aku jugak hebat dlm memasak..cewah..blagak..aku cuma blaja msk da lame ngan mak
aku..memasak ni sebenarnye seronok..dan da mcm2 aku bole masak..
asam pedas,kari,seme da pndai..aku rapat ngan adik aku 2org..yg sorg tgh berjuang untuk spm
skang ni n sorg lg form 1.walaupun slalu gdoh ngan dia..ktorg slalu gduh2..isk..
aku pon rapat ngan abg sulung aku,,pgil along..perangai aku ni gile2 ckit..tp
aku gile2 dgn mereka yg aku da kenal lame..smpai mak aku ngan along aku cakap
aku ni gile slalu kalau wat gile2 tu..adeh..mak aku cakap gitu..
aku ada 2org anak sedare,,haziq n alia..oh..mereka sgt nakal..mereka pgil aku ateh..
n mereka tahu name ateh ape,,ijah oke..hahahaha..bgus..'okela..
ni aku rase entry terpanjang aku..okeh..bye2,,
salam..

No comments:

Post a Comment